Free

Μαθηματικά Δ' Δημοτικού

Το επίσημο βιβλίο του Υπουργείου σε μορφή iBooks
Κωστής Λιάκος

Share This

Πώς χρησιμοποιείται: 

Τα περιεχόμενα του βιβλίου ανά περίοδο είναι:

Α ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Α Ενότητα

  • Εμπέδωση και επέκταση των γνώσεων για τους αριθμούς μέχρι το 10.000.
  • Παρουσίαση των αριθμών μέχρι το 20.000.
  • Επανάληψη και επέκταση των γνώσεων για τα επίπεδα σχήματα
  • Εισαγωγή στη διαχείριση προβλήματος

Β Ενότητα

  • Επανάληψη και επέκταση των γνώσεων για τις 4 πράξεις και τις ιδιότητές τους.
  • Διαχείριση και επίλυση προβλήματος.

Γ Ενότητα

  • Εμπέδωσ­η των γνώσεων για τους δεκαδικούς αριθμούς με 2 δεκαδικά ψηφία και τα δεκαδικά κλάσματα.
  • Μετρήσεις μήκους μάζας, χρήματος.
  • Εμφάνιση του 3ου δεκαδικού ψηφίου.
  • Εμφάνιση των συμμιγών και των δεκαδικών κλασμάτων στο πλαίσιο των μετρήσεων.
  • Προβληματικές καταστάσεις με δεκαδικούς αριθμούς με 2 δεκαδικά ψηφία.

Β ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Α Ενότητα

  • Επισημοποίηση, σταθεροποίηση και επέκταση των γνώσεων για τους δεκαδικούς με 3 δεκαδικά ψηφία, τα δεκαδικά κλάσματα και τους συμμιγείς αριθμούς.
  • Παρόμοια και για τις μονάδες μέτρησης μήκους και βάρους.
  • Προβληματικές καταστάσεις με δεκαδικούς και συμμιγείς.

Β Ενότητα

  • Εμπέδωση και επέκταση των γνώσεων για συνήθη επίπεδα σχήματα.
  • Η έννοια και η μέτρηση της επιφάνειας.
  • Η έννοια της συμμετρίας.

Γ Ενότητα

  • Παρουσίαση και διαχείριση των αριθμών ως το 200.000.
  • Επέκταση των γνώσεων για τις 4 πράξεις σε μεγαλύτερους αριθμούς.
  • Διαχείριση και επίλυση προβλήματος.

 

Γ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Α Ενότητα

  • Εισαγωγή των αλγορίθμων του πολλαπλασιασμού με τριψήφιο
    πολλαπλασιαστή και της διαίρεσης με διψήφιο διαιρέτη.
  • Διαχείριση και επίλυση προβλημάτων.
  • Η μέθοδοςτης αναγωγής στη μονάδα.

Β Ενότητα

  • Παρουσίαση και διαχείριση των αριθμών ως το 1.000.000.
  • Διαχείριση και επίλυση προβλήματος.
  • Μέτρηση χρόνου.
  • Εμπέδωση και επέκταση της έννοιας του μοτίβου. Εισαγωγή στην έννοια του αναδρομικού μοτίβου.

Γ Εν­ότητα

  • Εμπέδωση και επέκταση των γνώσεων για τα στερεά σώματα.
  • Εισαγωγ­ή στην έννοια και τη μέτρηση της χωρητικότητας.
  • Επισημοποίηση και εφαρμογή των γνώσεων για τη Στατιστική.

Οι μαθητές επιδιώκεται:

  • Να μπορούν να απαγγέλλουν, να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν αριθμούς μέχρι το 1.000.000.
  • Να εκτελούν τις πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης φυσικών αριθμών που δεν ξεπερνούν το 1000.
  • Να εξασκηθούν στις πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς και δεκαδικά κλάσματα.
  • Να εξασκούνται στη μέτρηση μήκους, επιφάνειας, χρόνου, χρήματος, μάζας και διαισθητικά της χωρητικότητας.
  • Να εξασκηθούν σε απλές μετατροπές μονάδων μέτρησης και να μπορούν να εκτελούν προσθέσεις και αφαιρέσεις με συμμιγείς αριθμούς.
  • Να διαπιστώνουν την ύπαρξη απλών αριθμητικών και γεωμετρικών μοτίβων.
  • Να εξασκούνται με τη βοήθεια οργάνων στην χάραξη παράλληλων και κάθετων ευθειών και στο σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων. Επίσης στον υπολογισμό περιμέτρου απλών σχημάτων.
  • Να κατανοήσουν διαισθητικά την έννοια του εμβαδού.
  • Να εξασκηθούν στην κατασκευή συμμετρικών σχημάτων ως προς άξονα σε τετραγωνισμένο χαρτί.
  • Να εξασκούνται στη συλλογή, οργάνωση, αναπαράσταση και ερμηνεία ερευνητικών δεδομένων.
  • Να γνωρίσουν την έννοια της πιθανότητας.­