Η Μελέτη Περιβάλλοντος συνιστά έναν ενιαίο τομέα μάθησης με διεπιστημονικό χαρακτήρα, στον οποίο ενσωματώνονται στοιχεία από το φυσικό, κοινωνικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό, ιστορικό και οικονομικό περιβάλλον. Διδάσκεται στις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου και συγκεντρώνει στοιχεία από εκείνα τα μαθήματα, που δε διδάσκονται στις τάξεις αυτές. Στο πλαίσιο της Μελέτης Περιβάλλοντος, δίνεται έμφαση στους συνδυασμούς, τις αλληλεπιδράσεις και τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος ώστε να αναδύεται ένα πεδίο γνώσης που επιτρέπει την εξοικείωση του μαθητή με την πολύπλοκη, την πολυδιάστατη και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη πραγματικότητα. Οι βασικοί άξονες της Μελέτης Περιβάλλοντος αφορούν:
1) στο ανθρωπογενές περιβάλλον
2) στο φυσικό περιβάλλον
3) στην αλληλεπίδραση ανθρώπου - περιβάλλοντος
Η προσέγγιση των θεμελιωδών εννοιών δεν περιορίζεται στην απλή εξέταση του ερωτήματος «τι είναι», χαρακτηριστικού της αναλυτικής σκέψης
Ι. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
2. Η ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΜΟΥ
3. Ο ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
4. Ο ΧΡΟΝΟΣ
5. ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ
6. ΤΑ ΖΩΑ
7. ΤΑ ΦΥΤΑ
8. ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ
9. ΤΟ ΝΕΡΟ
10. Ο ΚΑΙΡΟΣ
11. ΕΧΟΥΝ ΖΩΗ... ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΖΩΗ
12. ΕΝΕΡΓΕΙΑ
13. ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
14. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
15. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
16. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ