Free

Notability

Εύχρηστο περιβάλλον δημιουργίας πολυτροπικού κειμένου.
Βασίλης Οικονόμου

Share This

Πώς χρησιμοποιείται: 

Ο μαθητής έχει στη διάθεσή του ένα από τα πιο πλήρη και εύχρηστα περιβάλλοντα δημιουργίας-παραγωγής πολυτροπικού κειμένου.

Υποστηρίζει κείμενο που παράγεται με το εικονικό πληκτρολόγιο, σχέδιο και γραφή με τη γραφίδα ή και το δάχτυλο, εικόνες -φωτογραφίες από το αρχείο ή τη φωτογραφική μηχανή, ηχογράφηση, σκίτσα από βιβλιοθήκη (figures) αλλά και άλλα που σχεδιάζονται με λεπτομέρειες από το χρήστη, ένταξη περιεχομένου από οποιαδήποτε ιστοσελίδα (Web Clip) και μικρά σημειώματα υπενθύμισης (stickies) που ενσωματώνονται στο κείμενο.

Μέσα από το περιβάλλον αυτό ο μαθητής μαθαίνει σταδιακά να οργανώνει τις εμπλουτισμένες με πολυμεσικό υλικό σημειώσεις του, δημιουργώντας θεματικής ή άλλης ταξινόμησης "φακέλους", να αναζητά πληροφορίες (search) στο ίδιο το κείμενο αλλά και σε ιστοσελίδες, να τοποθετεί σελιδοδείκτες (bookmarks) στις σελίδες ειδικού ενδιαφέροντος. 

Αποκτά σταδιακά και με εύκολο τρόπο δεξιότητες αξιοποίησης των στοχευόμενων εργαλείων και των λειτουργιών τους. Επιπλέον έχει στη διάθεσή του λειτουργίες που του δίνουν τη δυνατότητα να μορφοποιήσει τον παραγόμενο γραπτό λόγο του σε μεγάλο βαθμό: βασικού; τύπους γραμματοσειρών, μεγέθη και χρώματα χαρακτήρων ή και εικονικού μολυβιού, στυλό υπογράμμισης είδος και χρώμα υπόβαθρου και αυτόματη πρόταση διόρθωσης κειμένου.

Προτεινόμενη αρχική ατομική δραστηριότητα:
Οι μαθητές φωτογραφίζουν τον φίλο τους με το αντίστοιχο "εργαλείο:" [+ Take A Photo] (...εφόσον εξασφαλίσουν την άδεια του). Γύρω από την εικόνα δημιουργούν ένα αρχικό κείμενο για τα βασικά χαρακτηριστικά του. Το κείμενο αυτό (και η φωτογραφία) βελτιώνεται μετά από έξι μήνες, χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι μαθητές έχουν σχηματίσει καλύτερη άποψη για τα χαρακτηριστικά των φίλων τους.

Προτεινόμενη αρχική ομαδική δραστηριότητα:
Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες. Κάθε ομάδα ζωγραφίζει ένα από τα στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, αποθήκευση, κατακρήμνιση, απορροή). Στην επόμενη σελίδα περιγράφουν το φαινόμενο με απλές προτάσεις. Σε νέα σελίδα εισάγουν βασικές πληροφορίες και αντίστοιχη εικόνα ου έχουν επιλέξει μετά από κατευθυνόμενη αναζήτηση στο Διαδίκτυο. Στο τέλος όλες οι ομάδες συνθέτουν το δημιούργημά τους σε ένα παραδοτέο και εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το τμήμα της εργασίας που έχει αναλάβει.

Τι μας άρεσε: 
Η ευχρηστία του περιβάλλοντος και οι δυνατότητες που «ξεδιπλώνονται» με τρόπο τέτοιο ώστε για τους μαθητές να είναι φυσική συνέχεια και συνέπεια των ενεργειών τους.
Τι δεν μας άρεσε: 
Η έλλειψη της δυνατότητας να απενεργοποιήσει ο εκπαιδευτικός λειτουργίες όπως αυτής της αναζήτησης στο διαδίκτυο, για τα πρώτα βήματα του μαθητή στο όμορφο κόσμο της αξιοποίησης της τεχνολογίας...
Συνολική Βαθμολογία:
90%
Διατήρηση Ενδιαφέροντος:
90%
Ανάπτυξη Δεξιοτήτων:
90%
Ποιότητα Περιεχομένου:
90%