Το SMART Notebook για iPad είναι μια "ελαφριά" έκδοση του SMART Notebook που συνοδεύει τον ομώνυμο διαδραστικό πίνακα. Πρόκειτε για ένα περιβάλλον συνεργατικής μάθησης και δημιουργίας πολυτροπικού κειμένου.
Για το σκοπό αυτό διαθέτει τα "εργαλεία" των οποίων μικρή περιγραφή ακολουθεί:
- Στυλό και σβηστήρα. Σχεδιάζουμε, γράφουμε και επισημαίνουμε χρησιμοποιώντας έγχρωμο ψηφιακό στυλό, έχοντας τη δυνατότητα επιλογής χρώματος από αρκετά μεγάλη παλέτα, πάχους, είδους, καθώς και σχήματος αρχής και τέλους γραμμής, συμπεριλαμβανομένων κραγιόν και καλλιγραφικού μελανιού.
- Κείμενο. Εισάγουμε ή και επεξεργαζόμαστε δακτυλογραφημένο κείμενο επιλέγοντας τον τύπο της γραμματοσειράς, το χρώμα και το μέγεθος των γραμμάτων.
- Αντικείμενα. Δημιουργούμε αντικείμενα τα οποία στη συνέχεια έχουμε τη δυνατότητα να μετακινήσουμε, να περιστρέψουμε ή να αλλάξουμε το μέγεθος του. Για κάθε αντικείμενο έχουμε τη δυνατότητα κλονοποίησης (Clone).
- Σχήματα και το εργαλείο γραμμών. Προσθέτουμε σχήματα και γραμμές που επιλέγουμε από τις αντίστοιχες "βιβλιοθήκες", προσαρμόζοντας το χρώμα γεμίσματος, ή το χρώμα και το πάχος του περιγράμματος τους.
- Φωτογραφίες. Εισαγουμε φωτογραφίες απευθείας από την κάμερα του iPad, ή από το αρχείο φωτογραφιών.
Το περιεχόμενο της οθόνης προβάλλεται από ένα iPad στον διαδραστικό πίνακα για ολόκληρη την τάξη, χρησιμοποιώντας το AirPlay και ένα Apple TV, ή με τη χρήση ενός καλωδίου HDMI ή VGA με τις κατάλληλες υποδοχές.
Υπάρχει τέλος, η δυνατότητα αποθήκευσης του αρχείου που δημιουργήσαμε με ένα όνομα της επιλογής μας.
Προτεινόμενη αρχική ατομική δραστηριότητα:
Οι μαθητές φωτογραφίζουν τον φίλο τους με το αντίστοιχο "εργαλείο" (...εφόσον εξασφαλίσουν την άδεια του). Γύρω από την εικόνα δημιουργούν ένα αρχικό κείμενο για τα βασικά χαρακτηριστικά του. Το κείμενο αυτό (και η φωτογραφία) βελτιώνεται μετά από έξι μήνες, χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι μαθητές έχουν σχηματίσει καλύτερη άποψη για τα χαρακτηριστικά των φίλων τους.
Προτεινόμενη αρχική ομαδική δραστηριότητα:
Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες. Κάθε ομάδα ζωγραφίζει ένα από τα στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, αποθήκευση, κατακρήμνιση, απορροή). Στην επόμενη σελίδα περιγράφουν το φαινόμενο με απλές προτάσεις. Σε νέα σελίδα εισάγουν βασικές πληροφορίες και αντίστοιχη εικόνα ου έχουν επιλέξει μετά από κατευθυνόμενη αναζήτηση στο Διαδίκτυο. Στο τέλος όλες οι ομάδες συνθέτουν το δημιούργημά τους σε ένα παραδοτέο και εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το τμήμα της εργασίας που έχει αναλάβει.